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Boussignac IFU
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1. 2 canales para Inyectar la adrenalina directamente a nivel del repliegue interbronquial 1 ltimo canal utilizado para inflar el globo de manera cl sica El principio es simple comparable al de las tur binas de un reactor sin calor Las mol culas de ox geno son aceleradas a la velocidad del soni do gracias a micro canal culas y percuten en un deflector que los env a a su vez hacia la colum na central El choque entre las mol culas genera as una turbulencia que transforma la velocidad en presi n Los di metros internos y externos as como la longitud son id nticos a los de las sondas cl si cas Adem s el extremo proximal del sistema RCP Boussignac puede ser conectado a los ven tiladores de manera cl sica ATENCION DURANTE LA RCP EN INSUFLACION CONTI NUA NUNCA UTILIZAR INSUFLADOR NI VENTI LADOR Y DEJAR LA SONDA AL AIRE LIBRE la insuflaci n continua con ox geno asociada a las compresiones tor cicos permiten la ventilaci n SI SE RECUPERA LA ACTIVIDAD CARDIACA DESCONECTAR LA SONDA TUBO VERDE DE LA FUENTE DE OXIGENO Y VENTILAR DE MANERA CLASICA Una vez hecho el diagn stico de paro cardior respiratorio elegir el tama o adecuado de Sistema RCP de Boussignac tama o indicado en el acondicionamiento las dimensiones son id nticas a las de las sondas endotraqueales cl sicas Verificar que el acondicionamiento est intacto Abrir la bolsa pelable por el lado de la le
2. CAD SYST ME DE R ANIMATION CARDIO PULMONAIRE RCP De BOoUSSIGNAC ATTENTION LORS DE LA RCP EN INSUFFLATION CONTINUE NE JAMAIS UTILISER D AMBU OU DE VENTILA TEUR ET LAISSER LA SONDE A L AIR LIBRE l insufflation continue en oxyg ne associ e des compressions thoraciques assure la ventila tion SI REPRISE DE L ACTIVITE CARDIAQUE ATTENTION DEBRANCHER LA SONDE TUBE VERT DE LA SOURCE D OXYGENE ET VENTILER DE MANIERE CLASSIQUE 7 Stopper le massage 8 D connecter le syst me RCP Boussignac de la source d oxyg ne d connecter le tube vert et l obturer gr ce au bouchon 9 Connecter de mani re classique le Syst me de RCP Boussignac sur le ventilateur Si un nouvel arr t survient 1 D connecter le ventilateur 2 Retirer le bouchon du tube vert et le connecter directement sur une source d oxyg ne 3 Ouvrir l oxyg ne 15L Min 4 Si n cessaire se servir des canaux suppl men taires pour injecter directement l adr naline au niveau de la car ne 5 MASSER EN CONTINU A 100 COUPS PAR MINUTE La r utilisation de ce dispositif peut modifier ses caract ristiques m caniques ou biologiques et peut entra ner une d faillance du dispositif et exposer des r actions allergiques ou des infections bact riennes F BRUNET C VEZINET M MONCHI L M JOLY F BELLENFANT A CARIOU G BOUSSIGNAC J F DHAINAUT MICU Cochin University hospital Paris France Boussignac en
3. Ver nderung seiner mechanischen oder biologischen Eigenschaften f hren Dies kann Produktversagen allergische Reaktionen oder bakterielle Infektionen verursachen Am I Respir Crit Care Med Vol 153 pp 1571 1576 1996 G DASSIEU L BROCHARD E AGUDZE J PATKA J C JANAUD C DANAN Continuous tracheal gas insufflation enables a volu me reduction strategy in hyaline membrane disease technical aspects and clinical results Intensive care Med 1998 24 1076 1082 Springer Verlag 1998 G BOUSSIGNAC C BERTRAND P HUGUENARD et B TEISSERE Efficiency of a new endotracheal set up allowing a constant additional gas flow Urgences M dicales 1989 LAURENT BROCHARD GEORGES BOUSSIGNAC JEAN LUC DUBOIS RANDE ALAIN HARF CATHERI NE BERTRAND HERBERT GERSHWIND Cardiopulmonary Resuscitation Withour a Ventilator Using a Novel Endotracheal Tube in a Human Anaesthesiology 72 399 1990 CARLI P LAMBERT V Conduite tenir devant un SISTEMA DE REANIMACI N CarDIo PuLMmonaR RCP DE BOUSSIGNAC DURANTE LA RCP EN INSUFLACION CONTI NUA NUNCA UTILIZAR INSUFLADOR NI VENTI LADOR Y DEJAR LA SONDA AL AIRE LIBRE la insuflaci n continua con ox geno asociada a las compresiones tor cicos permiten la ventila ci n DESCONECTAR LA SONDA TUBO VERDE DE LA FUENTE DE OXIGENO Y VENTILAR DE MANERA CLASICA 7 Interrumpir el masaje 8 Desconectar el sistema RCP Boussignac de la fuente de ox geno desconectar el t
4. ANCEBO G BOUSSIGNAC N SISTEMA DI RIANIMAZIONE CARDIOPOLMONARE RCP BouUSSIGNAC DURANTE LA RCP CON INSUFFLAZIONE CONTI NUA EVITARE RIGOROSAMENTE L USO DEL PALLONE AMBU O DEL VENTILATORE E LASCIA RE APERTA L ESTREMITA PROSSIMALE DELLA SONDA la ventilazione assicurata dall insufflazione continua con ossigeno associata a compressioni toraciche SCOLLEGARE LA SONDA TUBO VERDE DAL SISTEMA DI EROGAZIONE DI OSSIGENO E VEN TILARE SECONDO LA TECNICA TRADIZIONALE 7 Interrompere il massaggio 8 Scollegare il Sistema RCP Boussignac dal sis tema di erogazione dell ossigeno scollegare il tubo verde 9 Collegare il Sistema RCP Boussignac al ven tilatore secondo la tecnica tradizionale In caso di un successivo arresto cardiaco 1 Scollegare il ventilatore 2 Collegare il tubo verde direttamente al siste ma di erogazione dell ossigeno 3 Aprire l ossigeno a 15L min 4 Se necessario ricorrere a canali supplemen tari per iniettare direttamente l adrenalina l altezza della carena RATICARE UN MASSAGGIO CONTINUO ON 100 COMPRESSIONI AL MINUTO nm CH 9 Di Il riutilizzo d questo dispositivo potrebbe alte rarne le caratteristiche meccaniche o biologiche e potrebbe causare malfunzionamenti reazioni allergiche o infezioni batteriche VASILE F LEMAIRE AND A HARF 1991 Constant flow insufflation prevents arterial oxygen desaturation during endotracheal suctioning Am Rev Resp
5. Efficacy of Dead Space Washout in Mechanically Ventilated Premature Newborns Das Bouss GNac HERZ LUNGEN WIEDERBELEBUNGS SYSTEM BEI DER HERZ LUNGEN WIEDERBELEBUNG HLW MIT EINEM KONTINUIERLICHEN FLOW BER DIE SEITLICHEN KAN LE DARF DAS PRO XIMALE ENDE DES TUBUS NICHT AN EINE BEATMUNGSMASCHINE ANGESCHLOSSEN WERDEN SONDERN MUSS IMMER FREI BLEI BEN die kontinuierliche Insufflation von Sauerstoff verbunden mit Thoraxkompressionen gew hrleistet die Ventilation BEI WIEDEREINTRETEN DER HERZT TIGKEIT IST DIE SONDE GR NER SCHLAUCH VON DER SAUERSTOFFQUELLE ZU DEKONNEKTIEREN UND AUF DIE BLICHE AR ODER BEATMUNGSMASCH U 7 Herzmassage einstellen 8 Den Boussignac HLW Tubus von der Sauerstoffquelle dekonnektieren gr nen Schlauch abklemmen 9 Den Boussignac HLW Tubus auf bliche Art an den Beatmungsbeutel oder eine Beatmungsmaschine anschlie en Ee MITTELS BEUTEL E ZU VENTILIEREN Wenn ein neuer Herzstillstand eintritt 1 Beatmungsbeutel oder maschine dekonnektieren 2 Den gr nen Schlauch direkt an eine Sauerstoffquelle anschlie en 3 Den Sauerstoff auf 15L Min ffnen Gegebenenfalls die zus tzlichen Kan le zum Einspritzen von Adrenalin benutzen Medikamentenaustritt erfolgt auf H he der Carina tracheae KONTINUIERLICHE HERZMASSAGE MIT 100 KOMPRESSIONEN PRO MINUTE DURCHF HREN ES D Wiederverwendung dieses Produktes kann zu einer
6. GR NER SCHLAUCH VON DER SAUERSTOFFQUELLE ZU DEKONNEKTIEREN UND AUF DIE BLICHE ART MITTELS BEUTEL ODER BEATMUNGSMASCHINE ZU VENTILIEREN Ken obald de Diagnose Herz Atemstillstands ges ellt ist ist die entsprechende Gr e des Boussignac HLW Tubus zu w hlen Gr e ist auf der Verpackung angegeben die Gr en sind mi denen der blichen Endotrachealtuben iden isch berpr fen ob die Verpackung unbesch digt ist Den Beutel auf der Seite der Abziehlasche ff nen Den Ballon durch aufblasen auf seine Dichtigkeit berpr fen und die Luft wieder aus assen 1 Den gr nen Schlauch direkt an eine Sauerstoffquelle anschlie en 2 Sauerstoffflow auf 15 l min einstellen 3 Den Patienten intubieren Die endotracheale Intubation erfolgt auf bliche Art 4 Den Ballon blocken 5 Gegebenenfalls die zus tzlichen Kan le zum Einspritzen von Adrenalin benutzen Medikamentenaustritt erfolgt auf H he der Carina tracheae 6 KONTINUIERLICHE HERZMASSAGE MIT 100 KOMPRESSIONEN PRO MINUTE DURCHF HREN SISTEMA DE REANIMACI N CARDIO PuULMONAR RCP DE BOUSSIGNAC El sistema RCP de Boussignac se compone de una sonda endotraqueal especial con unas determinadas caracter sticas 8 canales extrudidos en la pared 400 500 micrones 5 canales unidos por una c mara anular para llevar los gases directamente cerca del replie gue interbronquial carina
7. MESSADI J L MANCEBO G BOUSSIGNAC N VASILE F LEMAIRE AND A HARF 1991 Constant flow insufflation prevents arterial oxygen desaturation during endotracheal suctioning Am Rev Respir Dis 144 395 400 TRANG T G BOUSSIGNAC J C MERCIER AND F BEAUFILS 1987 Limitation of hypoxia after tracheal sustion using a newly designed endotracheal tube abstract Intensive Care Med 13 100 ISABEY D G BOUSSIGNAC AND A HARF 1989 Effect of air entrainment on airway pressure during endotracheal gas injection J Appl Physiol TTAN HJ RT OCH LUNGR DD NINGSSYSTEM HLR FR N BOUSSIGNAC VID KONTINUERLIG INSUFFLATION HLR SYS TEMET F R INSUFFLATIONSAPPARAT ELLER RESPIRATOR ALDRIG ANV NDAS SONDEN SKA VARA FRI Kontinuerlig insufflation med syre f renat med kompression av br stkorgen s kerst ller ventila tionen TA LOSS SONDEN FR N SYREK LLAN GR NT R R OCH VENTILERA P TRADITIONELLT S TT 7 Avbryt massagen 8 Ta loss HLR systemet fr n Boussignac fr n syrek llan ta loss det gr na r ret 9 Koppla HLR systemet fr n Boussignac till respiratorn Om hj rtverksamheten upph r igen 1 Koppla fr n respiratorn 2 Anslut det gr na r ret direkt till en syrek lla 3 ppna syret till 15l min 4 Anv nd vid behov de extra kanalerna f r att direkt injicera adrenalin i niv med carinan 5 MASSERA OAVBRUTET MED 100 ST TAR PER MINUT Att teranv nda denna pro
8. SISTEMA DE REANIMA O C RDIO PULMONAR RCP DE BOUSSIGNAC Quando se utiliza o sistema RCP em insufla o cont nua n o se deve usar nunca um Ambu ou um respirador Deixar a sonda ao ar livre a insufla o cont nua de oxig nio associada a compress es tor cicas garante a ventila o QUANDO A ACTIVIDADE CARD ACA SE RESTA BELECE DEVE SE DESCONECTAR TUBO VERDE DA FONTE DE OXIG NIO E VENTILAR DE MANEIRA CL SSICA 7 Parar a massagem 8 Desligar o sistema RCP Boussignac da fonte de oxig nio desconectar o tubo verde 9 Ligar de maneira cl ssica o Sistema de RCP Boussignac ao respirador SE OCORRER NOVAMENTE UMA PARAGEM CARD ACA 1 Desligar o respirador 2 Ligar o tubo verde directamente a uma fonte de oxig nio 3 Abrir o oxig nio ao d bito de 15L Minuto 4 Se necess rio utilizar canais suplementares para injectar a adrenalina directamente na Carina da parte inferior da traqueia Massajar continuamente ao ritmo de 100 compress es minuto Sz A reutiliza o deste dispositivo poder modificar as suas caracter sticas mec nicas ou biol gicas o que poder causar defici ncia do mesmo reac es al rgicas ou infec es bacterianas PINSKY M R W R SUMMER R A WISE S PER MUTT AND B BROMBERGER BARNEA 1983 Augmentation of cardiac function by elevation of intrathoracic pressu re J Appl Physiol 54 950 955 BROCHARD L G MION D ISABEY C BERTRAND A A
9. cado na embalagem as dimens es s o id nticas s das sondas endotraqueais cl ssicas Verificar a integridade da embalagem Abrir a embalagem Encher o bal o para verificar a sua estanticida de e esvazi lo logo em seguida 1 Ligar o tubo verde directamente a uma fonte de oxig nio Abrir o oxig nio ao d bito de 15L Minuto 3 Entubar o paciente em presen a de oxig nio A intuba o endotraqueal praticada de maneira cl ssica 4 Encher o bal o Se necess rio utilizar canais suplementares para injectar directamente a adrenalina na carina da parte inferior da traqueia 6 Massajar continuamente ao ritmo de 100 compress es minuto FA mm HJ RT OCH LUNGR DD NINGSSYSTEM HLR FR N BOUSSIGNAC HLR systemet fr n Boussignac best r av en s rs kild endotrakeal sond som har f ljande utm r kande egenskaper 8 kanaler extruderade i v ggen 400 500 mikron 5 kanaler som sammanf rs i en ringformig kammare f r att f ra gasen direkt intill carinan 2 kanaler f r injektion av adrenalin direkt i niv med cari nan 1 sista kanal anv nds f r att vidga ballongen p traditionellt vis Funktionsprincipen r enkel och kan j mf ras med turbiner i en reaktor utan v rme Syremolekylerna accelereras upp till ljudhasti gheten tack vare sm canalicules och sl r emot en skyddskiva som skickar tillbaka dem mot mitten Molekylernas hopst tning orsakar en turbu lens som
10. classiques Par ailleurs l extr mit proximale du syst me RCP Boussignac peut tre connect e aux venti ateurs de mani re classique ATTENTION LORS DE LA RCP EN INSUFFLATION CONTINUE E JAMAIS UTILISER D AMBU OU DE VENTILA TEUR ET LAISSER LA SONDE A L AIR LIBRE l insufflation continue en oxyg ne associ e des compressions thoraciques assure la ventilation SI REPRISE DE L ACTIVITE CARDIAQUE DEBRANCHER LA SONDE TUBE VERT DE LA SOURCE D OXYGENE ET VENTILER DE MANIERE CLASSIQUE Une fois le diagnostic d arr t cardio respiratoire pos choisir la taille ad quate du Syst me RCP de Boussignac taille indiqu e sur le condition nement les dimensions sont identiques aux sondes endotrach ales classiques V rifier l int grit du conditionnement Ouvrir le sachet pelable du cot de la languette de pelabilit Gonfler le ballonnet pour v rifier l tanch it de celui ci puis le d gonfler 1 Connecter le tube vert directement sur une source oxyg ne 2 Ouvrir l oxyg ne 15L Min 3 Intuber le patient en pr sence d oxyg ne L intubation endo trach ale est pratiqu e de mani re classique 4 Gonfler le ballonnet 5 Si n cessaire se servir des canaux suppl men taires pour injecter directement l adr naline au niveau de la car ne 6 MASSER EN CONTINU A 100 COUPS PAR MINUTE GH I COMPRESSIONS MINU Bouss GNAC CARDIO PULMONARY RESUSCITATION SysTtEM CPR The B
11. com 8 canais extrusados na parede da sonda e cada canal com 400 500 microns de di metro Dos 8 canais 5 canais reunidos numa c mara em forma de anel servem para fornecer oxig nio em conti nuo directamente at carina situada na parte inferior da traqueia 2 canais para injectar a adrenalina directa mente na carina 1 canal para encher o bal o cuff conforme maneira cl ssica O princ pio de funcionamento simples compa r vel ao das turbinas de um reactor as mol culas de oxig nio s o aceleradas velocidade s nica atrav s dos micro canais e percutam um deflector que as reenvia para a coluna central O impacto das mol culas gera uma turbul n cia que transforma a velocidade em press o Os di metros internos externos o comprimento e todos os outros aspectos da sonda CPR Boussignac s o id nticos aos das sondas cl ssi cas A extremidade proximal conect vel de forma normal a um ventilador Quando se utiliza o sistema RCP em insufla o cont nua n o se deve usar nunca um Ambu ou um respirador Deixar a sonda ao ar livre a insufla o cont nua de oxig nio associada a compress es tor cicas garante a ventila o Quando a actividade card aca se restabelece deve se desconectar tubo verde da fonte de oxig nio e ventilar de maneira cl ssica Uma vez diagnosticada a paragem cardiorespi rat ria escolher o tamanho conveniente do Sistema RCP de Boussignac tamanho indi
12. dotracheal tube and CPAP ventilation system Europaischer Anesthesiekongres Juin 1998 SA SSY MO BOUSSIGNAC G 1 CHEFTEL E 2 ROUVIN B 1 BARGUES L 1 MICHEL A 2 1 DAR HIA B gin Saint Mand 2 Service m di cal BSPP Paris L insufflation continue d oxyg ne permet une meilleurs oxyg nation tissulaire que la ventilation manuelle au cours de l arr t cardiorespiratoire SFAR Vol 17 N8 1998 Communications affich es LEVECQUE JP 1 BOUSSIGNAC G 1 CHEFTEL E 2 FONTAINE D 2 ROUVIN B 2 BARGUES L 1 ICHEL A 2 SA SSY JM 1 1 DAR HIA B gin Saint Mand 2 Service m dical BSPP Paris L insufflation continue d oxyg ne avec massage car diaque externe ICO MCE au cours de l arr t car diorespiratoire ACR SRLF Janvier 1999 m O gA CEs Bouss GNAC CARDIO PULMONARY RESUSCITATION SysTtEM CPR WHEN USING CONTINUOUS INSUFFLATION OF OXYGEN THROUGH THE SIDE PORT OF THE BOUSSIGNAC SYSTEM ALWAYS LEAVE THE PROXIMAL END OF THE TUBE OPEN TO AIR AND NEVER CONNECT IT TO ANY FORM OF AMBU TYPE RESUSCITATOR OR TO A VENTILA TOR The combination of continuous insufflation of oxygen and the chest compression of cardiac massage generates adequate ventilation DISCONNECT THE OXYGEN SUPPLY FROM THE BOUSSIGNAC TUBE green tube CONNECT THE PROXIMAL END OF THE TUBE TO THE VENTILA TOR CIRCUIT AND VENTILATE NORMALLY 7 Stop the massage 8 Disconnect the oxygen supply from t
13. dukt kan f r ndra dess mekaniska och biologiska egenskaper och medf ra f rs mrad funktion allergiska reaktio ner eller bakteriella infektioner MARINI JJ Tracheal gas insufflation A useful adjunct to ventilation Thorax 1994 49 735 737 RIOU B JANNIERE D CARLI P R animation cardiopulmonaire extrahospitali re Editions techniques Encycl M d Chir Paris France Anesth sie R animation 36 725 A 10 1995118 Revised 02 2010 70550670 SYST ME DE R ANIMATION CARDIO PULMONAIRE RCP DE BOoUSSIGNAC Le syst me RCP de Boussignac se compose d une sonde endotrach ale sp ciale qui poss de certaines caract ristiques 8 canaux extrud s dans la paroi 400 500 microns 5 canaux r unis par une chambre annulaire pour amener les gaz directement la proximit de la car ne 2 canaux pour Injecter l adr naline directement au niveau de a car ne 1 dernier canal est utilis pour gonfler le bal onnet de mani re classique Le principe de fonctionnement est simple com parable celui des turbines d un r acteur sans chaleur Les mol cules d oxyg ne sont acc l r es la vitesse sonique gr ce aux micro cana icules et percutent un d flecteur qui les renvoie vers la colonne centrale L entre chocage des mol cules g n re une urbulence transformant ainsi la vitesse en pression Les diam tres internes et externes ainsi que la ongueur sont identiques aux sondes
14. he Boussignac system and close the green tube with the obturator 9 Connect the proximal end of the Boussignac system to the ventilator circuit in the normal way and ventilate in the conventional manner If another cardiac arrest occurs 1 Disconnect the ventilator 2 Remove the obturator and connect the oxy gen supply to the green oxygen system 3 Set the oxygen at 15 litres minute 4 If necessary adrenalin can be administered via one of the two additional channels and delivered directly from the tip of the tube to the carina 5 MASSAGE CONTINUOUSLY AT 100 COMPRESSIONS MINUTE Re use of this device may change its mechanical or biological features and may cause device fai lure allergic reactions or bacterial infections Communications affich es DANIEL ISABEY GEORGES BOUSSIGNAC AND ALAIN HARF Unit de recherches de Physiologie Respiratoire Institut national de la Sant et de la Recherche M dical U296 Facult de M decine 94010 Cr teil France Effect of air entrainment on airway pressure during endotracheal gas injection 0161 7567 89 1 50 Copyright 1989 the American Physiological Society LAURENT BROCHARD GEORGES BOUSSIGNAC SERGE ADNOT CATHERINE BERTRAND DANIEL SABEY and ALAIN HARF Efficacy of Cardiopulmonary Resuscitation Using ntratracheal Insufflation Am I Respir Crit Care Med Vol 154 pp 1323 1329 1996 CLAUDE DANAN GILLES DASSIEU JEAN CLAUDE AMAUD and LAURENT BROCHARD
15. he combination of continuous insufflation of oxygen and the chest compression of cardiac massage generates adequate ventilation IF CARDIAC ACTIVITY IS RESUMED DIS CONNECT THE OXYGEN SUPPLY FROM THE BOUSSIGNAC TUBE green tube CONNECT THE PROXIMAL END OF THE TUBE TO THE VENTILA TOR CIRCUIT AND VENTILATE NORMALLY Once cardiac arrest has been diagnosed select the appropriate size of Boussignac CPR system the size is shown on the packaging and is the same as for conventional endotracheal tubes Check that the packaging is intact and undama ged Open the peel pack Inflate the tracheal cuff to check patency and then deflate it 1 Connect the oxygen supply to the green oxygen tube 2 Set the oxygen supply to 15 litres minute 3 With oxygen being delivered through the tube intubate the patient in the conventional way 4 Inflate the cuff to seal the trachea 5 If necessary adrenalin can be administered via one of the two additional channels and delivered directly from the tip of the tube to the carina 6 MASSAGE CONTINUOUSLY AT 100 m Das Bouss GNac HERZ LUNGEN WIEDERBELEBUNGS SYSTEM Das Boussignac HLW System besteht aus einem speziellen Endotrachealtubus In die Wandung dieses Tubus sind acht Kan le eingelassen jeder mit einem Durchmesser von 400 500 pm Die Kan le verlaufen ber die gesamte L nge des Tubus Von diesen acht Kan len Liefern f nf Kan le einen kontinuierlichen Sauer
16. iene eseguita con la tecnica tradizionale Gonfiare il palloncino Se necessario ricorrere a canali supplemen tari per iniettare direttamente l adrenalina all altezza della carena PRATICARE UN MASSAGGIO CONTINUO CON 100 COMPRESSIONI AL MINUTO Ww FA ve Ed CARDIO PULMONAAL REANIMATIESYSTEEM CPR VAN BOUSSIGNAC Het CPR systeem van Boussignac bestaat uit een endotracheale sonde in de luchtpijp met speciale eigenschappen 8 in de wand ge xtrudeerde kanalen 400 500 microns 5 kanalen verenigd door een ringvormige kamer om de gassen rechtstreeks in de nabij heid van de carina te brengen 2 kanalen ten behoeve van het rechtstreeks inspuiten van de adrenaline rechtstreeks in te spuiten ter hoogte van de carina 1 laatste kanaal wordt gebruikt ter insufflatie van de balloncuff op de klassieke wijze op te blazen Het werkingsprincipe is eenvoudig en vergelijk baar met dat van de turbines van een reactor zonder hitte de zuurstofmoleculen worden versneld tot de geluidssnelheid dankzij de microkanaaltjes en botsen op een deflector die ze terugstuurt naar de centrale kolom Het tegen elkaar botsen van de moleculen veroorzaakt een turbulentie die de snelheid zo omzet in druk De interne en externe diameter en ook de leng e zijn dezelfde als die van de klassieke sonden Het proximale uiteinde van het CPR systeem van Boussignac kan trouwens op de klassieke manier aangesloten worden op de ventilat
17. ir Dis 144 395 400 JAHUM A W C BURKE S A RAVENSCRAFT T W MARCY A B ADAMS P S CROOKE AND J J MARINI 1992 Lung mecha nics and gas exchange during pressure control ven ilation in dogs Am Rev Respir Dis 146 965 973 NAKOS G S ZAKINTHINOS A KOTANIDOU H TSAGARIS AND C ROUSSOS 1994 Tracheal gas insufflation reduces the tidal volume while Paco is maintained constant Intensive Care Med 20 407 413 SABEY D G BOUSSIGNAC AND A HARF 1989 Effect of air entrainment on airway pressure during endotracheal gas injection J Appl Physiol TOTTE EMERGENCY CARDIAC CARE COMMITTEE AND SUBCOMMITTEES AMERICAN HEART ASSOCIA TION Guidelines for cardiopulmonary resuscitation Laboratoires pharmaceutiques VYGON 95440 Ecouen FRANCE T l 33 1 39 92 63 63 Fax 33 1 39 90 29 37 E mail questions vygon com CARDIO PULMONAAL REANIMATIESYSTEEM CPR VAN BOUSSIGNAC TIJDENS DE CPR MET VOORTDURENDE INSUF FLATIE NOOIT EEN INSUFFLATOR OF EEN VEN TILATOR GEBRUIKEN EN DE SONDE IN DE VRIJE LUCHT LATEN de continue insufflatie met zuurstof geasso cieerd met samendrukkingen van de thorax ver zekert de ventilatie DE SONDE GROENE TUBE LOSKOPPELEN VAN DE ZUURSTOFBRON EN VENTILEREN OP DE KLASSIEKE MANIER 7 De massage stopzetten 8 Het CPR systeem van Boussignac loskoppe len van de zuurstofbron de groene tube los koppelen 9 Op de klassieke manier het CPR systeem van Bou
18. ng eta que indica desde d nde pelar Inflar el globo para verificar la estanqueidad del mismo y despu s desinflarlo 1 Conectar el tubo verde directamente a una fuente de ox geno Abrir el paso de ox geno a 15L Min Intubar al paciente en presencia de ox geno la intubaci n endotraqueal se practica de manera cl sica 4 Inflar el globo w FA mn tarios para inyectar directamente adrenalina a nivel del repliegue interbronquial REALIZAR MASAJES CONTINUOS DE 100 PRESIONES POR MINUTO Ed Si es necesario utilizar los canales suplemen SISTEMA DI RIANIMAZIONE CARDIOPOLMONARE RCP BOUSSIGNAC Il sistema RCP Boussignac composto da una speciale sonda endotracheale con le seguenti caratteristiche 8 canali estrusi nella parete 400 500 micron 5 canali raggruppati tramite una camera anu lare per il trasporto dei gas direttamente in prossimit della carena 2 canali per iniettare l adrenalina direttamente all altezza della carena 1 ultimo canale viene utilizzato per gonfiare il palloncino tracheale secondo la tecnica tradizio nale Il sistema di Boussignac RCP ha anche un tubo per l ossigeno pre inserito colorato di verde Il principio di funzionamento semplice simile a quello delle turbine di un reattore ma senza emissione di calore le molecole di ossigeno vengono accelerate alla velocit del suono gra zie ai microcanali e vanno a colpire un defletto re che le convoglia vers
19. o il condotto centrale L urto reciproco delle molecole genera una tur bolenza che trasforma la velocit in pressione diametri interni ed esterni come anche la lun ghezza sono identici a quelli delle sonde tradi zionali Anche il collegamento dell estremit prossimale del sistema RCP Boussignac ai venti latori avviene secondo la tecnica tradizionale a ATTENZIONE DURANTE LA RCP CON INSUFFLAZIONE CONTI NUA EVITARE RIGOROSAMENTE L USO DEL PALLONE AMBU O DEL VENTILATORE E LASCIA RE APERTA L ESTREMITA PROSSIMALE DELLA SONDA la ventilazione assicurata dall insuf flazione continua con ossigeno associata a compressioni toraciche IN CASO DI RIPRESA DELL ATTIVIT CARDIACA SCOLLEGARE LA SONDA TUBO VERDE DAL SISTEMA DI EROGAZIONE DI OSSIGENO E VEN TILARE SECONDO LA TECNICA TRADIZIONALE Una volta confermata la diagnosi di arresto car diorespiratorio scegliere la misura adeguata del Sistema RCP Boussignac la misura riportata sulla confezione esterna le dimensioni sono identiche a quelle delle sonde endotracheali tra dizionali Verificare l integrit della confezione Aprire la busta a strappo tirando l apposita lin guetta Gonfiare il palloncino per verificarne la tenuta quindi sgonfiarlo Collegare il tubo verde direttamente ad un sistema di erogazione di ossigeno Aprire l ossigeno a 15L min Intubare il paziente in presenza di ossigeno l intubazione endotracheale v
20. omvandlar hastigheten till tryck Sondens interna och externa diametrarna liksom l ngd r desamma som f r traditionella sonder F r vrigt kan HLR systemets proximala nda anslutas till respiratorer p traditionellt s tt VID KONTINUERLIG INSUFFLATION HLR SYS EMET F R INSUFFLATIONSAPPARAT ELLER RESPIRATOR ALDRIG ANV NDAS SONDEN SKA VARA FRI Kontinuerlig insufflation med syre Orenat med kompression av br stkorgen s kerst ller ventilationen A LOSS SONDEN FR N SYREK LLAN GR NT R R OM HJ RTVERKSAMHETEN KOMMER G NG IGEN OCH VENTILERA P TRADITIO ELLT S TT N r diagnosen hj rt och lungstillest nd har st llts v lj ett HLR system fr n Boussignac i l mplig storlek storleken anges p f rpacknin gen m tten r desamma som f r traditionella endotrakeala sonder Kontrollera att f rpackningen r oskadd ppna p sen fr n sidan med ppningsremsan Bl s upp ballongen f r att kontrollera att den r t t och sl pp sedan ut luften 1 Anslut det gr na r ret direkt till en syrek lla 2 ppna syret till 15l min 3 Intubera patienten och ge syre Den endo trakeala intubationen genomf rs p traditio nellt s tt 4 Bl s upp ballongen Anv nd vid behov de extra kanalerna f r att direkt injicera adrenalin i niv med carinan 6 MASSERA OAVBRUTET MED 100 ST TAR PER MINUT 1
21. oren OPGELE IJDENS DE CPR MET VOORTDURENDE INSUF FLATIE NOOIT EEN INSUFFLATOR OF EEN VEN ILATOR GEBRUIKEN EN DE SONDE IN DE VRIJE LUCHT LATEN de continue insufflatie met zuurstof geassocieerd met samendrukkingen van de thorax verzekert de ventilatie DIEN HERNEMING VAN DE HARTACTIVITEIT DE SONDE AFKOPPELEN GROENE TUBE VAN DE ZUURSTOFBRON EN OP DE KLASSIEKE ANIER VENTILEREN Eens de diagnose van cardio respiratorische stilstand gesteld de juiste maat van het CPR systeem van Boussignac kiezen maat aange duid op de verpakking de afmetingen zijn dezelfde als die van de klassieke luchtpijpson des De ongeschonden toestand van de verpakking controleren Het peelpack zakje openen aan de zijde waar het lipje eraf getrokken kan worden De cuff opblazen om zijn waterdichtheid te controleren en daarna opnieuw laten leeglopen 1 De groene tube rechtstreeks aansluiten op een zuurstofbron 2 De zuurstof openen aan 15L Min 3 De tube in de pati nt brengen in aanwezi gheid van zuurstof Het inbrengen in de uchtpijp gebeurt op de klassieke manier Het ballonnetje opblazen ndien nodig bijkomende kanalen gebruiken om de adrenaline rechtstreeks ter hoogte van de carina in te spuiten CONTINU HARTMASSAGE MET 100 SLAGEN PER MINUUT o CG S SISTEMA DE REANIMA O C RDIO PULMONAR RCP DE BOUSSIGNAC O sistema RCP de Boussignac composto por uma sonda endotraqueal especial
22. oussignac CPR system consists of a special endotracheal tube which has eight channels moulded into the wall of the tube Each channel has a diameter of 400 500 microns and runs the length of the tube Of the eight channels Five channels deliver continuous oxygen They are fed by an oxygen inlet port which links the five channels Two channels are for injecting adrenalin One channel inflates the tracheal cuff in the conventional manner The Boussignac CPR System also has a pre atta ched oxygen tube which is coloured green The principle on which the Boussignac CPR tube works is similar to that of a jet engine The oxy gen molecules are accelerated at the speed of sound because of the micro channels and they strike a deflector which directs and centralises heir flow from the endotracheal tube The impact between the molecules generates urbulence which transforms their speed into pressure n all other respects the Boussignac CPR endo racheal tube resembles a conventional endotra cheal tube The overall length internal and external diameter are the same as a conventio nal endotracheal tube and the proximal end of he tube connects in the normal way to a venti ator circuit CAUTION WHEN USING CONTINUOUS INSUFFLATION OF OXYGEN THROUGH THE SIDE PORT OF THE BOUSSIGNAC TUBE ALWAYS LEAVE THE PROXI MAL END OF THE TUBE OPEN TO AIR AND NEVER CONNECT IT TO ANY FORM OF AMBU TYPE RESUSCITATOR OR TO A VENTILATOR T
23. ssignac op de ventilator aansluiten Indien een nieuwe stilstand zich voordoet De ventilator loskoppelen De groene tube rechtstreeks aansluiten op een zuurstofbron De zuurstof openen aan 15L Min Indien nodig bijkomende kanalen gebruiken om de adrenaline rechtstreeks ter hoogte van de carina in te spuiten 5 CONTINUE MASSEREN MET 100 SLAGEN PER MINUUT N ew Hergebruik kan de mechanische en of biologis che eigenschappen van dit product veranderen Het kan juist gebruik negatief be nvloeden en allergische of bacteri le infecties tot gevolg heb ben and emergency cardiac care 1992 Part 2 Adult basic life support J A M A 268 2184 2198 HARF A C BERTRAND AND H K CHANG 1984 Ventilation by high frequency oscillation of thorax or at trachea in rats J Appl Physiol 56 155 160 PIQUET J L BROCHARD D ISABEY H DE CRE OUX H K CHANG J BIGNON AND A HARF 1987 High frequency chest wall oscillation in patients with chronic air flow obs truction Am Rev Respir Dis 136 1355 1359 ROUBY J J P LEGER M ARTHAUD C DEVILLIERS A CABROL I GANDJBAKCH C CABROL AND P VIARS 1989 Respiratory effects of the Jarvik 7 arti icial heart J Appl Physiol 66 1984 1989 GUDIPATI C V M H WEIL J BISERA H G DESH UKH AND E C RACKOW 1988 Expired carbon dioxide a noninvasive monitor of cardiopulmonary resuscitation Circulation 77 234 289
24. stoffflow Diese werden von einer Gaskammer am Ansatz des Tubus versorgt welche in die f nf Kan le m ndet K nnen zwei Kan le f r die endotracheale Gabe von Adrenalin verwendet werden Wird ein Kanal wird f r das Aufblasen des Cuff verwendet Weiterhin verf gt das Boussignac HLW System ber einen vorkonnektierten gr nen Sauerstoffschlauch am Ansatz des Tubus Das Funktionsprinzip ist einfach und mit dem physikalischen Prinzip einer Turbine zu verglei chen Die Sauerstoffmolek le werden dank der f nf Mikrokan le in der Tubuswandung auf Schallgeschwindigkeit beschleunigt Am Ende des Tubus werden diese ins Zentrum des Tubus geleitet wo sie miteinander kollidieren Der Zusammensto der Molek le l st eine Turbulenz aus wodurch die Geschwindigkeit der Molek le in einen Druck umgewandelt wird Die Abmessungen des Tubus sind dabei mit denen der blichen Tuben identisch Weiterhin kann der proximale Ansatz des Boussignac HLW Tubus an jede herk mmliche Beatmungsmaschine angeschlossen werden ACHTUNG BEI DER HERZ LUNGEN WIEDERBELEBUNG HLW MIT EINEM KONTINUIERLICHEN FLOW UBER DIE SEITLICHEN KANALE DARF DAS PRO XIMALE ENDE DES TUBUS NICHT AN EINE BEATMUNGSMASCHINE ANGESCHLOSSEN WERDEN SONDERN MUSS IMMER FREI BLEI BEN die kontinuierliche Insufflation von Sauerstoff verbunden mit Thoraxkompressionen gew hrleistet die Ventilation n n BEI WIEDEREINTRETEN DER HERZT TIGKEIT IS DIE SONDE
25. ubo verde 9 Conectar de manera cl sica el Sistema de RCP Boussignac en el ventilador Si se produce un nuevo paro 1 Desconectar el ventilador 2 Conectar el tubo verde directamente a una fuente de ox geno 3 Abrir el paso del ox geno a 15L Min 4 Si es necesario utilizar canales suplementa rios para inyectar directamente la adrenalina a nivel del repliegue interbronquial REALIZAR MASAJES CONTINUOS CON 100 PRESIONES POR MINUTO Sz La re utilizaci n de este dispositivo puede cam biar sus caracter sticas mec nicas biol gicas o qu micas que pueden provocar el fallo del dispositivo reacciones al rgicas o infecciones bacterianas arr t circulatoire survenant sur la voie publique R animation et m decine d urgence Expression scientifique fran aise 1988 382 384 KOUWENHOVEN W B J R JUDE AND G S KNIC KERBOCKER 1960 Closed chest cardiac massage J A M A 173 1064 1067 NIEMANN J T J P ROSBOROUGH R A NISKA NEN C ALFERNESS AND J M CRILEY 1985 Mechanical cough cardiopul monary resuscitation during cardiac arrest in dogs Am J Cardiol 55 199 204 LEHNERT B E G OBERDORSTER AND A S SLUTS KY 1982 Constant flow ventilation of apneic dogs J Appl Physiol 53 483 489 WEBSTER P A S MENON AND A S SLUTSKY 1986 Constant flow ventilation in pigs J Appl Physiol 61 2238 2242 BROCHARD L G MION D ISABEY C BERTRAND A A MESSASI J M
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